Już po raz siódmy warszawiacy i warszawianki zdecydują, na co przeznaczyć część budżetu miasta. Na realizację pomysłów mieszkańców w 2021 r. jest ponad 83 mln zł, z czego na Białołęce 3,9 mln zł.
W poprzedniej edycji, wśród pomysłów wybranych do realizacji dominowały projekty związane ze środowiskiem. A jak będzie w tym roku? Czekamy z nieceierpliwością na pomysły mieszkańców.
Nowa edycja to powrót do "starego" harmonogramu, czyli zgłaszanie pomysłów grudzień/styczeń, a głosowanie w czerwcu.
W szczegółach wygląda to tak:
- Zgłaszanie projektów: od 3 grudnia 2019 r. do 21 stycznia 2020 r.
- Ocena zgłoszonych projektów: od 22 stycznia do 6 maja 2020 r.
- Składanie odwołań od oceny negatywnej: od 7 do 13 maja 2020 r.
- Rozpatrywanie odwołań: od 7 do 29 maja 2019 r.
- Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2020 r.
- Ogłoszenie wyników: 16 lipca 2020 r.
Zasady oraz kwoty są takie same, jak w poprzedniej edycji. Nadal można zgłaszać pomysły na poziomie dzielnicowym i ogólnomiejskim.
Więcej informacji na temat zasad oraz druki formularzy znajdziecie pod adresem http://www.bialoleka.waw.pl/strona-1103-zglaszanie_projektow.html .
Jak zgłosić projekt?
Projekt można zgłosić na dwa sposoby:
- przez internet – na stronie app.twojbudzet.um.warszawa.pl lub
- w formie papierowej. Wypełniony formularz należy złożyć osobiście lub przesłać na adres urzędu dzielnicy z dopiskiem „Budżet obywatelski”. Propozycję dotyczącą poziomu ogólnomiejskiego można przesłać także na adres Centrum Komunikacji Społecznej.
Tradycyjnie mieszkańcom zaproponujemy pomoc w postaci:
Spotkania otwarcia - 3 grudnia o godz. 18.00, w Urzędzie Dzielnicy Białołęka, ul. Modlińska 197, podczas którego mieszkańcy poznają zasady i harmonogram nowej edycji budżetu obywatelskiego, a także plany inwestycyjne dzielnicy na najbliższe lata.
Dyżur konsultacyjny pracowników urzędu (8 stycznia 2020 roku w godz. 17:00 – 20:00) i maraton pisania projektów (11 stycznia 2020 roku w godz. 11:00 – 16:00), obydwa spotkania w Urzędzie DZielnicy Białołęka, ul. Modlińska 197 - będzie można uzyskać pomoc w wypełnieniu formularza zgłoszeniowego, dopracowaniu pomysłu czy oszacowaniu kosztów jego realizacji.
Dyżur telefoniczno-mailowy od poniedziałku do piątku w terminie 3 grudnia 2019 – 21 stycznia 2020 w godz. 08:00 – 16:00 pełniony przez koordynatorów ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Białołęka:
- Anna Rurka, tel. 22 44 38 335,
,
- Joanna Pernal, tel. 22 44 38 333,
.